Mimmi 26/8-10

Idag gick jag ut med Mimmi för första gången. En härlig promenad, med en härlig hund, i härligt väder.

Redan när jag stack hemmifrån vid halv tolv kände jag att jag glömt något. Men jag kom inte på vad det var förrän jag fick syn på porten - koden. Jag hade för mig att det var något med 9or, 6or och 7or. Men inte vilken ordning. Fick cykla hem igen, kolla på lappen och så tillbaka.

När jag kom in blev Mimmi glad och kom springandes till dörren. Men då fick hon se att det inte var matte eller någon hon kände igen. Hon puffade och reste ragg ett ögonblick men sen hälsade vi och hon blev glad och började slicka mig på handen. Hon kom väl på att vi träffats en gång innan.

Vi gick till det gamla koloniområdet, där jag under förra årets malmöfestival hjälpte till med föreningen Mykorrhiza att odla en liten plätt. Jag tog några foton på lilla Mimmi för att kunna presentera henne här på bloggen ordentligt. Vi gjorde lite kontaktövningar för att så snart som möjligt få en god relation.

Efter en liten sväng där inne så gick vi samma väg tillbaka. På den stora fina gräsmattan utanför huset gjorde vi ännu fler kontaktövningar. Jag delade godisarna i små bitar. Höll ut en och en i handen och när hon tittade på mig i ögonen så fick hon beröm och godisen. Sen kom en liten dvärgschauzer och hälsade. Mimmi blev jätte glad. Sen gick vi och slängde den stiliga rosa bajspåsen i en soptunna jag hittade - med bajs i givetvis =)

Nu börjar jag gå ut med Mimmi på onsdagar och nu ska jag alldeles strax maila matte.

Mimmi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0