Zelda v.48

Datum: 29/11 - 3/12
Det går lite upp och ner med dagsformen på lillan vad gäller humör. Vissa dagar är man visst helgalen andra är man jätte duktigt, lugn. Några dagar har det kommit lite kiss vid påsättningen av kopplet men andra inte. Idag gjorde det det inte. Kanske några droppar på förmiddagen. Och sista promenaden idag gick jätte bra tills precis innan vi skulle in, för då började det snöa och hon skulle ju hoppa upp i luften och fånga alla flingor som kom i hennes väg.
När jag sedan lämnat henne och höll på att öppna min egen dörr där nere så hörde jag att hon började skälla. Jag gick upp och låste upp igen och sa lite barskt "tyst". Sen skällde hon inte mer när jag gick ner och gick hem och tog av mig jacka och skog men jag kom på att hon nog inte hade någon tuggpinne. Så jag gick upp och berömde henne för att vara tyst och gick in och gav henne en ny pinne. Hon blev jätte glad. Sen gav jag henne nytt vatten, för det var typ slut. Sen satte jag mig och klappade på henne lite innan jag åter gick. Efter det hörde jag inga mer skall. Men jag tror jag hörde henne skälla lite på förmiddagen ocskå faktiskt. Kanske hon inte hade något att tugga på redan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0