Winston 15/2-10

Jag hann inte skriva igårkväll men här kommer en liten snutt om gårdagens Winston besök.

När jag kom in i huset hörde jag att Winston ivrigt stod och gnydde på andra sidan om den lilla vita dörren. När jag öppnade den kom han viftandes fram och hälsade. Han verkade vara på ypperligt bra humör idag. Svansen viftade under största delen av promenaden och tempot han hade fick mig att verkligen behöva raska på. Han galopperade mest med sina små gummisprång, luktade lite, sprang vidare för att emellanåt skutta på två ben framför mig och fråga om han inte kunde få en till godis. Han är bannemig en skiklig tvåbensgångare! Vi gjorde lite sök i snön och det är han så duktig på med.

Vi gick en liten sväng inne på kyrkogården. Han bajsade två gånger, fast bara några pluttar den sista. Det dalade snö ner från de vita molnen som täckte himmlen. Det hade snöat typ hela dagen, men det var inte så kallt. När Winston och jag kom innanför dörren igen så torkade vi av tassarna. Sen gosade vi lite medan jag beundrade hans fantastiska päls. Den är så läcker med det ljusbruna längst in och svarta spetsar på alla hårstrån. Jag vet inte om jag inbillar mig men det ser ut som om han blivit trimmad på bakdelen av kroppen. Jag minns alla fall inte att han var så korthårig där innan. I varje fall kliar det i fingrarna när jag klappar strävhåriga hundar och ser något hår som sticker ut ur mängden. Hoppas att jag får en Borderterrier som kund på mitt lilla hemmatrim i framtiden, för deras päls är så tuff. Winston hade satt sig i mitt knä medan jag masserade honom över rggen. Han verkade tycka det var mysigt. Men nu var jag tvungen att bryta upp och trampa iväg till Zita.

Ses på Onsdag igen, Winston!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0