Winston 20/1-10


Det snöar fortfarande när jag kliver in på tomten. Jag hade bortvind (varför skriver jag bortvind? Motvind menar jag ju.) hela vägen genom snön. Hur man än vänder och vrider på sig själv så lyckas alltid blåsten träffa en rakt i huvudet. Jag blir lite fundersam när jag ser att bilen står på uppfarten. Har jag missat något? Ett mail där det står att jag inte behövde komma idag? Inga fotspår i snön, och nycklen ligger inte på gömstället. Hmm... Jag ringer på, efter att ha samlat lite mod (för den som inte vet kämpar jag med socialfobi). Nej jag hade inte missat något. Men husse var hemma med lillhusse idag som inte var riktigt i form.

Winston var nybadad och fin idag och den sträva pälsen var så där nybadat len och skön och ta i. Jag och Winston traskade iväg efter en liten stund. Jag kom dock på att jag glömt min mobil hemma och alltså inte hade någon klocka på mig. Jag tänkte att jag går samma runda som jag gick första dagen, som jag vet tog typ en halvtimme. Men när jag väl är på kyrkogården kan jag inte låta bli att gå lite till, och så hockus pockus så blev rundan tio minuter längre. Men det gör inte mig något. Jag kom på att jag hade kameran i fickan och knäppte några bilder på killen. Med lite godis fick jag till och med med ett par ögon på bilden. Tänka sig!

Vi sprang lite också (med betoning på lite) och jag gillade Winstons tempo, det var härligt att springa brevid honom. Angus slänger sig iväg så fort jag tar ett enda steg i trav. Sen drar han som en ko tills: 1. jag saktar av, eller: 2. vi sprungit ca 7 km (vilket aldrig händer med min kondis) då han börjar springa lite mer lagom snabbt. Men tack vare cykelrundor med Angus vet jag att han kan springa i lugn trav också vilket han gör för att spara enegri då han vet att det kan komma att bli långt att springa.

Ja... det var det. Efter en liten pratstund med husse beger jag mig hemmåt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0