Zita 18/1-10

Det var nog rätt riktning, åtminstone, som jag hade utsett på promenaden med Winston, men mycket mer än så var det inte. Jag kom i alla fall ut på rätt sida om järnvägen, precis vid järnvägen för att vara exakt. Men nästa gång kommer jag lite närmre och nästa igen lite till. Om några veckor kanske jag lyckats hitta den kortaste vägen. Om jag inte skulle få för mig att kolla på en karta och utse den vägen redan nu vill säga. Men nej, då blir det ingen spänning. Det får gå som det går.

"Hej Zita lilla!". Hon far iväg och hämtar tigern men jag föreslår att vi går ut först, så leker vi efter promenaden och det går hon med på. Hon far i all världens fart ut på gräsmattan, förlåt, snömattan, utanför. Och så beter hon sig under hela promenaden. Luktar, rusar, luktar, rusar ... I parken sneddar vi över mitten, där all härlig snö finns. Zita the racing car trycker gasen i botten, det är underbart att se hennes lycka. Hade varit roligt att släppa henne men det vågar jag definitivt inte göra. Det är flera andra hundar runt omkring. Och jag har fortfarande lite nåjja kvar. Den här olycksmagnet tanken har inte riktigt släppt. Det är helt enkelt ingen bra ide att släppa henne när vi inte har så starkt band till varandra än.

Vi går förbi ett par hundar på vägen hem. Båda skäller på Zita men hon går obekymrat vidare. Hemma igen leker vi lite med tigern. Sen plötsligt får Zita fnatt och springer fram och tillbaka som en galning i lägenheten för att sedan hopp upp i soffan och lägga sig till rätta. Jag rör på mig för att resa mig från min position på golvet i hallen. Då kommer hon farandes och tigger om lite kel. Självklart gosar vi en stund. Sen måste jag verkligen gå. Måste plugga på primaterna, ska ha prov på fredag. och så ska både Angus och Abbey ut och kissa också.

"Ses imorgon Zita lilla!" Föresten så märkte jag att jag hade kameran i jackfickan idag. Försökte ta en fin närbild men det var omöjligt, Zita ville inte bli fotograferad, hon ville bli kliad på magen. Men något foto fick jag allafall, emn jag lägger upp dem imorgon, tänkte lägga mig i tid idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0