Zita 5/1-10

Idag var Zita eld och lågor. Hon for som en pil ut på gräsmattan och jag hörde henne nästan skrika av förtjusning "TITTA SNÖÖÖÖ!". På vägen till parken träffade vi papillonkillen Viggo. Zita verkade gilla honom, förutom då han var lite för påstridig, då sa hon ifrån. En liten spanielkille kom också förbi när vi stod där men honom tyckte Zita var lite läskig, bäst att gömma sig bakom mina ben, bara för säkerhets skull.

Vi sträckte ut över de snötäckta vidderna i Beijers park. Zita sprang och sprang, för att sedan tvärstanna vid en intressant lukt. Sen knallade vi hem igen. När jag kom innanför dörren så såg jag att dett låg ett par små bajsar vid dörrmattan. Det såg jag inte innan. Jag spolade ner dem i toan. Sedan såg jag att påsen som låg på golvet såg väldigt massackerad ut, som om en hund skulle ha varit på den. Jag kollade närmre och började undra om det kanske var soppåsen som Zita hittat något att äta i och kanske det var på grund av detta som det klämt på...? Men är Zita verkligen ett sådant busfrö?

Jag satte mig på golvet och Zita kom farande med sin lilla tiger. Det är roligt att se hur olika hundar leker. Vi lekte ett tag med tigern och så kelade vi lite. Klia magen är skönt! Tio i tre lämnade jag lägenheten. Idag var jag med sita i typ 50 minuter. Men så hemskt det käns att stänga dörren om en ensam hund. Jag avskyr Angus (min hunds) min när jag lämnar honom ensam. Den sitter i hela dagen. I skolan är det bara Angus sorgliga uttryck jag ser framför mig (nåja, lite överdrivet. Men hemskt är det!)

Imorgon behövdes ingen rastning så Jag ser Zita igen på Måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0