Zita 31/5 - 2/6 -10



Zita siter och övervakar området

Tänk att det är Juni! Jag har inte ens hunnit få i mig att det är vår ju. Jo, det har jag nog faktiskt, men knappt. Jag skrev i uppdateringen för Winston här nedanför varför jag inte hunnit med att skriva på dogloggen i veckan. Det är helt enkelt fullt upp med saker att hinna med för att få betyg i allt. Men nu har jag lite tid innan jag börjar med nästa grej. Jag hade tre stora prov idag som jag började plugga på onsdags innan dess var det fullt med andra uppgifter. Men jaja, vem bryr sig...

Jag har ju alla fall varit ute måndag, tisdag och onsdag. Jag har kommit strax innan 13 varje dag. Och det har varit så rolgit att återse den lilla igen. När jag träffade henne kände jag att jag saknat henne. 

Alla dagar gick vi till Beijers park som ju ser helt annorlunda ut än vad jag är van vid. Det är jätte grönt! Även den lilla parken innan den stora är annorlunda. Den måste ju nästan få ett nytt namn, den är totalt omgiven av rosa och lila. Rosa kastanje blommor som matchar de lila syrenerna framför i olika nyanser. Rosa parken kanske?

Allting gick jätte bra. Zita var på bra humör och gick i sin egen värld och luktade precis som vanligt. Hon är inte mycket för kontakt när man är ute. Inte heller vill hon bli fotograferad. Precis som mina hundar lyckas han ofta få till de mest märkliga miner, som en protest liksom. Men några foton lyckades jag få till med mobilen, i sommar grönskan.

På bilderna nedan visar Zita vad hon tycker om att bli fotograferad:





Stort träd med liten hund vid sin fot





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0