Winston 1/3-10

Promenaden igår var jätte härlig. Nu börjar snön försvinna allt mer och gräset tittar fram. Marken är mjuk och sviktande. Vi gick en runda på kyrkogården som vi brukar för det mesta, uppe på vallarna, eller vad man nu kallar dem. Här och där låg ju snön svar och vi hittade någon större snöplätt där vi kunde göra lite sök med levergodisarna. Sen bestämde sig Winston för att jag minsann också skulle få söka lite. Han hade dock inget annant att gömma än det jag fick gå och leta upp med bajspåsen. Han gick omkring en bra stund innan han var färdig. Och han bajsade två gånger igår, men den andra gången höll han sig på ett och samma ställe (nästan).

Promenaden blev lite längre än planerat, men det var så skönt att gå. Vårkänslorna börjar sätta fart på riktigt. Även om det faller lite snö. Det hör ju till våren det med. På vägen till kyrkogården träffade vi förrensten en liten vovve som visst var kompis med Winston. Jag minns inte om hon sa vad hon hette. Hon frågade bara "Är det inte Winston?" Och så sa hon att de brukade leka men nu hade hon precis löpt vilket Winston snart märkte. Det var en ljus liten hund, la inte märke till rasen.

Men nu är det tisdag så imorgon ska jag och Winston ut och gå igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0