Winston 24/3-10

Igår var jag i där i senaste laget närmare halv ett. Vädret var fint och jag var sjuk. Vi gick till kyrkogården, där, på gräsmattan gjorde jag lite kontaktövningar med Winston som jag och Abbey fått göra på kursen dagen innan. Det var en övning där jag skulle stå upp framför honom och placera en godis i min mun, direkt han tittade upp mot mig skulle jag släppa godisen. Han var inte särskillt intresserad av att se på mig så jag satte mig på huk och då gick det lite bättre. I en annan övning skulle jag istället ha godisen i handen och sträcka ut den åt sidan, när han titta mig i ansiktet så fick han godisen. Jag fick sitta ner här också och ha handen närmre mitt ansikte, då gick det bättre. Sen gjorde vi sök tills det bara var en godis kvar, den skulle han få hemma efter promenaden. Han hittar godisarna direkt i gräset numera så jag gömde den i det högre gräset, och där fick han gå och nosa lite längre. Men tillslut hittade han dem även där.

Det var i stort sett vad som hände igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0