Winston 3/3-10

Nu har det gått många dagar sen jag egentligen skulle skriva, är ledsen. Torsdag- och fredagkväll ägnade jag åt att klippa och bada storpudel vilket tog krafterna ur mig helt. Så jag orkade inte skriva då efter att jag på onsdagen heller inte orkat, av någon anledning jag inte minns. Men nu!

Det var jätte fint väder på onsdagen, solen sken och lyste upp allting så att dess färger lyste, så som det gör på sommaren. Detta satte igång vårkänslorna i mig mer än någonsin. Visst, det är kallt ute, men det strålar om allt! Jag gjorde som matte sagt att hon brukade göra. Satte mig på en bänk med Winston och ryckte lite hår på tassarna och försökte jämna ut dem och få dem runda. Resultatet blev inte så bra som det blir på trimbordet och utan sax att klippa fina linjer runt trampdynorna. Men någorlunda blev det väl tycker jag. Jag tog också lite på övriga kroppen, men bara lite så att det inte skulle synas. Tänkte att han kunde bli lite vårfin nu. Och jag har ju fått matten tillåtelse. Så jag hoppas att det märktes något, och att det som märktes blev uppskattat!

Så Winston besöket blev lite förlängt, men inte så väldans. Vi gick ju såklart omkring lite också innan och efter vi satt på bänken på kyrkogården i solskenet. Det kom en äldre dam förbi med en svart hund och frågade om Winston hette Hugo. Det var inte samma dam som förra gången. Border terrier verkar vara poppis.

Ja, nu är det lördag så det är inte så värst långt tid tills vi ses igen, Winston och jag. På måndag går vi där igen på kyrkogården. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0