Winston 8/3-10

En minut över 12 var klockan då jag såg på min mobil efter att ha ställt cyklen intill staketet till huset. Jag knallade bak och hämtade nyklen och slogs av hur annorlunda trädgården ser ut nu när snön smälter bort. Jag har bara sett den snötäckt. Nu är den som en helt annan trädgård. Men ännu har inte allt smält. När jag går in genom dörren dyker matte upp. Hon har blivit angripen av ett obehagligt virus som verkligen inte lät som något att leka med. Låt oss bara hoppas att det dör ut snart.

Jag och Winston gick en helt vanlig liten runda på kyrkogården och hälsade lite på våren som fortsätter med sin förvandling av naturen. Någon som också blivit förvandlad är förresten Winston själv. Matte han nämligen ryckt bort en massa med gammalt hår så nu ser även Winston mycket vårig ut. Promenaden blev lite mer än en halvtimme även idag med. Vi gjorde sök med godisarna på en gräsmatta. Winston smälter så fint in med sina färger mot gräset som är sådär halvvisset. Han ser så naturlig ut. Och han var super duktig med att hitta godisarna. När vi kom tillbaka hade vi en liten pratstund med matte. Och Winston visade upp en av sina leksaker som han var och hämtade. Som tur va så tyckte matte att Winstons tassar blivit fina. Inte förrän igår skrev jag här att jag trimmat dem så matte eller husse har ju inte fått höra det. Men de hade visst märkt det.

Matte sa också att jag skulle kunna trimma honom senare när det blir aktuellt. Och det gör jag så gärna. Jag ska ju börja ta emot hundar för klipp och trimm sen när jag är klar med min utbildning. Och jag har tänkt att mina "promenad hundar" som Winston och Zita är, ska få rabatt på detta. Och det blir ju roligt att få trimma och klippa de hundar man redan känner. Så om matte och husse är intresserade kan de ju lämna Winston här för trimning så småning om. Egentligen kan jag börja trimma honom redan nu, jag har  3-4 hundar som jag klipper/trimmar, fast nu är han ju precis trimmad. Men Winston är välkommen på mitt trimmbord när som hälst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0