Zita 10/3-10

Idag var jag helt bakvänd i hjärnan när jag låste upp dörren. Jag kunde inte förstå varför det inte gick att låsa upp, ända tills jag kom på att jag vred nycklen åt fel hål. Jag säger då det! Zita låg med alla fyra tassar i vädret nerkurad i sängen och ville inte komma upp. Det skulle vara mycket skönare med lite mag-kli tyckte hon. Det fick hon också, men bara lite. Zita hoppade fort upp när jag vände mig mot dörren. Sen gick vi till Beijerspark, gick igenom den och ut på ett håll vi inte gått innan för att utforska lite nya gator. Fast det var ju säkert inte nya för Zita. Och hon hade nog hällre gått och luktat på lukter i parken om hon fått välja. Men jag behövde lite variation. i gick i rask takt mest hela tiden och promenaden blev nästan på pricken en halvtimme. När vi kom hem kröp hon duktigt in i sitt citronhalsband. Jag fick precis reda på att matte behövde hjälp tors - fre med vilket jag kunde och ställde upp på, så denna veckan blir det mycket Zita!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0