Zita 1/3-10

Igår gick det inte att låsa upp när jag skulle vrida om nycklen. Det berodde på att det redan var upplåst. Jag provade att öppna dörren och möttes av Zitas och Mattes kompis som jag ofta hört passar Zita. Det var lite av en överraskning. Men han var en trevlig figur och sa att jag bara kunde göra som jag brukar. Så efter en stund var jag och Zita på väg ut. Vi gick till Beijers park, men vi gick bara igenom den, och så gick vi lite i den andra "parken" på andra sidan, och sen tillbaka hem igen.

Zita sprang och hälsade på sin kompis som legat och tittat på TV. Men hon var så smutsig om magen så hon fick torkas lite på magen med den lila handduken som jag nu fått bekräftat är Zitas. Jag har alltid undrat men glömt att fråga. För ibland är Zita rätt skitig när vi kommer tillbaka. Efter en liten stund begav jag mig åter ut i det fina vädret på min cykel. Det blåste rejält, vilket är underbart. Då känner man av livet på planeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0