Zita 15/3-10

Jag kunde inte skriva igår för jag åkte med Angus min foxterrier till min mormor och morfar i landskrona. Jag gör en etologisk studie i skolan där Angus och Abbey är försöksdjur. Jag undersöker aktiveringens inverkan på hundens beteende. Därför ska Angus vara aktiv nu i 10 dagar och Abbey det motsatta. Sen efter det så byter dem. Och så ska jag göra lite beteendestudier och så. Så jag åkte ut till Vallåkra, Borgens naturreservat och la spår till Angus som vi sedan gick. Det gick väl inte så där jätte bra. Han har aldrig gått någon form av spår innan. Men vi får väl träna och ha tålamod. Alla hundar kan spåra har jag fått lära mig.

Jag var ju ute med Zita innan det ju men för tillfället minns jag ingenting. Jag skulle kunna somna på fläcken. Men det var väl som vanligt utan konstigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0