Zita 17/3-10

Jag gick en extra lång runda med Zita i onsdags. Dels för att jag blev väldigt tidig eftersom Winstons runda helt uteblev då han var bortrest och jag inte visste om det. Och dels för att jag behövde varva ner efter att ha utlöst larmet i "Winstons" hus. Jag visste ju inte att han inte var hemma, skulle bara sticka in huvudet och kolla om hans koppel låg i den "riktiga" hallen. Visste inte ens att de hade larm, eller att ett larm kan gå på bara av att någon rör sig i rummet. Avancerade saker. Men när mitt huvud tittade in så började larmet yla i hela huset och hela mitt inre system gick upp i varv! Jag ringde till husse men ingen svarade. Så jag stod där, snurrade några varv och visste inte var jag skulle bli av. Vågade knappt gå ut ifall larmet hördes ända ut. Tänkte att det kanske snart kom någon utryckning och ifall jag borde vänta på dem. Men efter en liten stund så gick jag, jag låste gick lugnt och lämnade nycklen, låste upp min cykel och cyklade iväg.

Så därför blev min runda med Zita lite längre.  I 50 minuter tror jag att jag var ute med henne. Men rundan var väldigt lugn och hon fick lukta mest som hon ville. jag skrev också ett sms till Winstons husse om vad som hänt och att han kunde ringa upp. Sen gick jag med handen på mobilen i fickan, fokuserad på minsta vibration ifrån den. Så gick jag och tänkte på vad som hänt. Om jag ställt till men värsta problemet och vad som händer nu.

Så, ja. Det var bara en lugn promenad, eller ja inom mig var det inte så lugnt, men själva promenaden kändes ändå lugn. Jag gick hem och lämnade Zita. Satte på henne halsbandet, vad jag minns. Det var en dag som det inte låg framme så då satte jag inte på henne det. Men jag minns inte om det var i onsdags. I vilket fall som hälst så är det ju sjukt vad hon verkligen kastar sig i det när man håller fram det. Hon springer ju liksom rakt in i det som om det var det bästa som hänt henne att få ett citronhalsband! När man trycker på knappen som blir hon som tokig, springer iväg och sen tillbaka, rakt in i det. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0