Zita 2/3-10

Idag gick det inte heller att vrida om nycklen. Jag blev förvänad när jag öppnade dörren och ingen var hemma, mer än Zita. Men jag tänkte att kanske den som lämnadt lägenheten senast bara glömt att låsa. Jag hoppas det. För jag låste sen när jag gick. Jag vågade inte lämna det öppet. Men innan dess var jag och Zita ute och gick så klart. Vi gick fram till parken men sen svängde vi av och gick en runda bland alla husen. Det var så blött i parken och mina skor praktiskt taget suger åt sig vatten. Väl hemma satte jag på henne anti-skall halsbandet. Hon skadade i kroppen när hon fått det på sig, verkade inte så förtjust i det. Men vilken hund är väl det? Det är ju tur att det fungerar. Hoppas att hon vänjer sig av med sin vana att skälla snart.

Det finns inte så mycket mer att säga. Det var mycket märkligt det där med dörren och jag hoppas verkligen inte att jag ställde till med någonting då jag låste dörren efter mig.

Ses imorgon igen Zita lilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0