Zita 8/3-10

Zita låg låg i sängen när jag kom in. Hon stack fra huvudet men ville inte lämna sin mjuka uppvärmda plats. Hon låg där och vifftade istället, in i det längsta. När jag föreslog att vi skulle gå ut så kom hon dock. Det var det värt, att lämna sängen för att gå ut och lukta på lukter. Vi gick en runda runt en hundrastgård som låg bredvid en fotbollsplan typ vid fängelset. Det var ingen lång promenad men Zita fick gå och lukta så det tog endå nästan en halvtimme. Vi kelade lite när vi kom hem och Zita ville inte sluta med det. Så fort jag slutade klappa på henne snurrade hon omkring och försökte klättre upp på mig. Sötnosen. Hon visste nog att hon skulle få på sig citronhalsbandet när jag gick också. Men även om hon inte gillar det så trär hon så fint igenom sitt huvud när man håller fram det. Ja, det var faktiskt inte så mycket mer att berätta idag, så jag slutar här.
Zita ser jag imorgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0