Zita 9/3-10

Idag låg Zita i soffan när jag kom. Och hon stod på armstödet och vägde fram och tillbaka om det skulle vara värt att hoppa ner. Men det var det, och hon kom framviftandes för att hälsa och be om lite klappar vilket hon också fick. Sen gick vi ut. Vi gick ett varv runt baijers park idag. Precis när vi kom fram så kom en liten chihuahuakille fram springandes till Zita. Han var mycket mindre än henne, men ack så skrämmande. Några lekskutt blev det men Zita tyckte att det var säkrast att hålla sig lite på sin vakt. Särskillt när matten skulle hälsa. Lillkillen var bara 10 månader och jätte tuff. Fast matten sa att han ivanliga fall brukar vara mer som Zita, det kunde man då inte tro. Jätte fin chokladbrun med ljusare "dobermann-teckning" var han, riktigt läcker. Matten gick ocg tränade honom med klicker. men jag blev lite fundersam när jag märkte att hon bara klickade varje gång han gjorde något fel. När han kom framspringande till Zita blev han klickad. När vi sen mötte dem när vi gått ett varv och han skällde på Zita blev han klickad och nejad samtidigt. Hmm...

Ja. Det var vår promenad i stort. Nu ska jag käka en pizza som pappsen tillagat. Först ska jag servera Abbey en skål Eukanuba. Angus är lämnad hon en vän för att han ska slippa lidandet som det innebär att vara tillsammans med en Abbey i höglöp. Så han är där tills jag hämtar honom ikväll. Lille gubben...

Zita och jag syns imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0