Zelda v.46

Datum: 15 - 19/11

Första veckan med Zelda är gången. 10 promenader har vi gått hittills, 200 minuter. Det gick så bra så bra och jag tycker redan jag kan märka stora framsteg! Jag har kopplet löst hela tiden och håller kontakten endast kropp till kropp, eller hur jag ska säga. Igår fanns det ingen korv så jag fick använda mitt eget godis, levergodis. Det fungerade bra, men jag kunde inte ge henne lika mycket. Vi går i sakta tempo för att varva ner alltihop. Så promenaderna blir inte länge än att gå runt hundrasplatsen här några kvarter bort. Men jag tycker det är roligt att märka så snabba framsteg. Vad jag menar med framsteg är att jag tycker hon verkar lugnare över lag, drar och rycker inte i kopplet, håller hela tiden självmant kontakt och kommer till mig utan ett ord från mig. Så fort kopplet spänns så saktar hon in, stannar eller kommer till mig. Detta beror ju säkert på att jag lärt mig hur hon fungerar så att jag kan förhålla mig på ett bra sätt. Det ska bli roligt att fortsätta lära känna Zelda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0