Zelda v.47

Datum: 22-26/11
Det fortsätter att gå bättre och bättre. Fast framgångarna har inte varit så stora nu som förra veckan, inte utomhus alla fall. Jag tror det har att göra med snön. På torsdag em tror jag det var, tog jag med Abbey också och gick till rastgården. Där fick de leka en stund och springa i snön. Det gick jätte bra och var så roligt att se. Hemvägen sedan gick super bra. De gick med löst hängande koppel och luktade i snön bredvid varandra. Vägen till rastgården var hemsk. Då hade jag båda hundarna kort på varsin sida men Zelda hängde i kopplet. Kul att hemvägen var så mycket bättre. Hon kissade heller inte när jag kom de sista promenaderna eller vad det var. Innan har det varit precis när jag rört vid henne för fösta gången eller när jag satt på kopplet som det kommit några droppar. Så nu satte jag mig ner och bara höll ut min hand så att hon själv gick in i den och därmed rörde mig istället för tvärtom, så då blev det liksom inget att hetsa upp sig för. Sen när jag skulle sätta på kopplet så höll jag på med en godis samtidigt så att hon inte märkte så mycket när jag satte på kopplet. Det fungerade bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0