Siv & Scoody 14/10-10

Vädret blev fint precis lagom till vår promenad. På förmiddagen var jag ute en långpromenad med min Abbey i pildamsparken, det var jätte härligt då med, höstigt och fuktigt, men inte förren jag satte cyklen på gården utanför Siv och Scoody blev det riktgit strålande. Vi gick i parken på andra sidan den långa gatan som går från någonstans till någonstan (kom inte på namn, ursäkta beskrivningen). Siv bajsade två gånger, hon bajsade för Scoody också. Scoody låg i sängen när jag kom och kom inte till dörren förrän jag rev loss två bajspåsar och stoppade i fickan. Men hon verkade inte så pigg ute heller. Gick bakom mig och kastade blickar hemmåt när vi gick på gräset i parken. Hon kanske inte ville bli blöt... Gräset var fortfarande lite blött sedan morgonens regn. Siv var däremot jätte pigg idag. Kanske nästan till och med mer än vanligt om det nu är möjligt. Gud vad hon och Abbey skulle ha roligt tillsammans. De är så lika på så många sätt. Hela tiden positiva och glada. Svansen går så fort man tittar på dem och alltíd så till lags. Fast dock riktiga busar båda två som vet vad dem vill. Ja dom skulle nog blivit kompisar. Och gud vad Siv växer. För var dag. När vi kom hem hade jag gärna torkat av dem, särskilt Scoody som var rätt skitig. Men det fanns ingen handuk idag heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0