Siv & Scoody V.42

Datum: 18/10, 19/10 och 21/10
Promenaderna denna vecka gick bra. Vi har gått i parken, mellanhedsparken. Jag kan bara minnas fint väder men kanske regnade det lite någon dag. Scoody är inte så förtjust i att gå dit, inte med min alla fall. Hon verkar vara gladare på hemvägen än på "bortvägen". Siv däremot är stormförtjust och tycker det är jätte intressant med alla lukter som hon kastar sig efter då de passerar hennes väg.  En dag var det ett par hundar som sprang lösa på gräset varav en var en stor schäfer. Vi gick i utkanten av gräsmattan. Men båda hundarna tittade osäkert på den och Scoody började "boffa" lite dovt, man vill ju kanske inte väcka allt för mycket uppmärksamhet, men man måste visa att man är nått också ju. Siv smög nästan förbi, med raggen rest. Men den stora schäfern la knappt ens märke till dem. Den hade fullt upp att leka med sin lille vän.
Jag tog en tjuga, vad som var kvar av min lön, som låg uppe på kopplen en dag, och hoppas dem låg där av den anledningen. Jag har gosat mycket med Scoody denna veckan för hon hamnar lätt i bakgrunden av livliga Siv som tar för sig av livet i mycket stor utsträckning. Hon är så mjuk och go lilla Scoody och tycks njuta av att bli klappad och gosad med och börjar snart snarka av avslappning. Men även hon vet ju att ta för sig. En dag låg hon (fast det kanske var förra veckan förresten) i sängen i sovrummet uppe på en kudde som utgjorde en perfekt liten avsats, precis som en egen liten tron. Och där hon förmodligen kunde ligga ifred från valpen också. Den platsen ville hon inte gärna lämna minsann.

Kommentarer
Postat av: Nina

Pengarna var till dig ja. =)

2010-10-22 @ 23:15:46
URL: http://smahundtassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0