Winston 11/10-10

Idag bar det av till Håkanstorp igen. Vägen dit var tuff när man inte ätit något på fem dagar. Musklerna känns illamående när man anstränger dem det minsta. Nu är fastan slut alla fall lagom till en ny vecka av hundpromenader. På vägen dit ringde telefonen, han inte ta det och idiotiskt nog sparas inte nummer på min telefon. Tanken slog mig att det skulle ha varit någon av Winstons människor. Det var ingen hemma så jag kunde inte komma in. Tänkte alla fall stå där en stund och vänta och se i fall någon kom. Det var tur. Strax kom matte och lillhusse som hade feber och varit på sjukhuset.

Jag gick en sväng med lillvovven. han kissade och  bajsade och hälsade på en schnauzer som han hälsat på innan. En flicka. Winston var på världens bushumör och sprallade runt. Flickan var inte riktigt lika leksugen men de verkade gilla varandra. Sen gick vi vidare. Vädret var underbart och höstigt. Jag hade lite godisbitar i fickan som jag förärade Winston. Strax var vi hemma igen och jag överlämnade honom i mattes händer och begav mig hemmåt. Vi ses igen på Onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0