Espen 16/9-10

Idag var jag där 12.26. Espen stod vid dörren och jag fick en bamsepuss i ansiktet när jag satt mig ner för att hälsa. Kanske han börjar gilla mig? Han har ju visserligen varit glad varje gång jag kommit men inte så här mycket. Han verkade väldigt glad idag över huvud taget. kasnek det fina vädret? Det har ju regnat lite några dagar nu vilket han ionte verkat jätte förtjust i. Men vem är det?

Vi gick ut, samma runda som förra gången, den känns lagom. Espen tittar mig nu direkt i ögonen när jag håller fram en godisbit. Blicken ser ut att fråga nästan ordagrant "det är väl det här du vill att jag ska göra va?". Han sprang med sina vanliga glada kortbenta skutt fram längs trottarerna och lockade till sig folks blickar. En stund hängde även tungan ut på ena sidan när han sprang vilket gjorde honom ännu goare.  

Han bajsade en gång. Kissade, ja det behöver jag nog inte ens kommentera. Nästan hemma igen kom en kvinna med en amstaff hane och dök upp rätt nära oss. Men jag är van att ha 100% utkik över omgivningen på eventuella hundar då min egen hane ju är mycket hanilsken pga av mycket hormoner (skulle jag tro) i kombination med flera anfall av andra stora hanar när hjan själv var liten. Så jag har alltid kort koppel när jag passerar hörn och skymda ställen ifall där skulle dyka upp en hund. Espen nästan låste fast sig i marken och gick knappt att rubba när jag försökte gå vidare. Men det gick, trots att han pep, av stress förmodar jag.

Mm, det var väl vad som hände i dag. Inte mycket. Men det är väl skönt det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0