Espen 27/9-10

Var hos Espen strax innan 12.00. Vi gick den vanliga rundan. En bit in på promenaden passerade ett muslimskt par oss på trottoaren. Espen gick några meter framför mig inne vid husväggen. Precis när paret passerade kastade sig Espen morrande emot kvinnan som skrek och hoppade undan bakom sin man som var lika rädd. Jag fick snabbt vevat in Espen och sa till honom mycket strängt att så fick han absolut inte göra. Paret gick fort vidare, kvinnan såg mycket upprörd och chockad ut och tittade förvånat på sin man. Jag höll Espen kort en bit, var aldeles skakig. Kanske var det slöjan som påverkade honom? Har hört att vissa hundar blir oroliga av det. Men då borde väl matte och husse ha vetat det kan man ju tänka. Fick maila dem nu och berätta. Mycket chockad blev jag allafall. Men, det gick ju bra. Han var visserligen helt inpå henne men gjorde ingen tendens till att bita. Bara gläfte och morrade.

Så kan det gå...

Annars så bajsade han och kissade som vanligt. Ja, allt var som vanligt utan det. Han gick fint och hade bra kontakt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0