Mimmi 8/9-10

Mimmi låg i soffan och fick övertalas en smula innan hon ville komma. Hon tyckte nog att jag kunde komma till henne istället. Jag satte på det lilla selet och tog tre godisar i skålen och la i fickan. Vi gick en liten sväng i parken. Mimmi undersökte många spännande lukter. Vi gjorde lite sitt och ligg vilket hon gör jätte bra. Man ser även att tassen vill vinka lite.

På tillbaka vägen täffade vi en man med en stor hane. Mannen sa "Men är det inte Mimmi!?" Och han berättade att de känt varande sedan hans hund var liten valp och att de hade lekt jätte mycket. Men nu var han intresserad av tjejer på ett annat sätt, sa han, vilket jag känner igen från lille Angus där hemma. Men Mimmi var bara stormförtjust och hoppade och skuttade framför denna stora kille. Då kom vilket jag tror jag kvinnan jag träffade förra promenade cyklandes förbi och skrattade och sa en gång till att Mimmi nog var den gladaste hunden i kvarteret.

Efter en liten stund till träffade vi en annan hund. En amstaffliknande valp på 5 månader som la sig ner för att hälsa på Mimmi. Mimmi var inte jätte intresserad. Hon satte sig på rumpan en meter bort och studerade andra saker. Valpen låg kvar och studerade Mimmi. Sen gick vi hem.

Jag minns inte att hon bajsade, tror inte hon gjorde det nej. Tog några foton väl hemma i hallen med kameran jag tagit med idag. Fick ett foto där hon blev jätte söt. Igår kunde jag av någon anledning inte komma in på internet så jag kunde inte uppdatera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0