Siv & Scoody 16/9-10

Idag var stackars matte sjuk. Jag kom strax innan 12 och vi gick ut i det fina vädret. Scoody bajsade nästan direkt fast de hade bajsat två gånger på morgonen. Förklaringen kom när jag såg bajset. Det var åt diarré hållet, försökte ta upp det så gått det gick men det var nästan rinnande. kanske förklarar varför hon inte ätit på morgonen heller? Men sånt brukar ju gå över rätt snabbt. Men hon satt väldigt länge och försökte bajsa lite till och lite till.  

Siv bajsade inte alls. Men hon var mycket lydig och gick så fint hon kunde för att få så många gottisar som möjligt. Jag försökte göra ett par kontaktövningar med henne medan Scoody bajsade men det gick inget vidare, hon var för ivrig och för valpig. Det får bli lite valp övnignar bara, som att få kontakt genom att säga namnet och endast sitt. Det är ju inte meningen att jag ska träna hundarna, detta gör jag bara för att få kontakt och för att jag ser att dem redan kan det galant.

Så, det var väl det som hände idag. Hoppas nu matte blir frisk snart också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0