Siv & Scoody 7/9-10

Idag kom jag "inrullandes" med världens mensverk (ursäkta "rättframheten") och var tvungen att sätta mig ner på golvet direkt jag kom in. Siv blev stomförtjust och pussade och pussade som en galning. Tvärr så hjälpte inte hennes medicin. Men efter en liten stunds gosande med först Siv i knät och sedan Scoody (de klättrade upp själva) blev det bättre och vi traskade ut.

Senare på dagen skulle jag gå på feldenkrais alldeles i närheten av där Siv och Scoody bor, men jag var inte riktigt säker på vart det låg. Så jag tänkte "jamen då traskar vi dit nu och ser om vi kan se vart det ligger". Så dit gick dagens promenad. Det låg i ett stort fint gammalt hus några kvarter bort över den stora gatan, Limhamnsvägen heter den nog om jag minns rätt. Vi hittade vart det var hon höll hus hon som jag skulle träffa idag för första gången.

Sen gick vi en omväg hem och båda hundarna fick bajsat. Och kissat, så klart. Allt annat gick också bra idag. Siv drog lite då och då men hon försökte bara ta kopplet en gång, precis när vi var utanför porten och lydde när jag sa nej.

Jag hade med kameran idag men jag glömde typiskt nog att ta några foton. Jag ville presentera dem ordentligt här på bloggen. Men det får väl bli på torsdag istället.

Adjö så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0