Winston 1/9-10

Kom 11.45 idag. Ingen bil på uppfarten så jag låste upp. Hörde Winston skälla där inne innan jag gått in på baksidan av tomten. Vi gick ut samma runda som i måndags. Han bajsade en gång, och det var rätt löst, men det gick att ta upp det. Jag gjorde samma kontaktövningar fast med en förlängning som jag fick lära mig på kursen jag gick med min hund Abbey. Man håller ut godien åt sidan - han tittar mig i ögonen (det är detta vi brukar göra mest) - jag släpper godisen på marken och säger "nej" - han låter den vara - tittat på mig - jag säger "var så god" - han tar den medan jag vänder mig med ryggen mot honom. Nu är det meningen att han själv ska söka kontakt med mig, titta upp på mig och komma upp bredvid mig elller liknande, all kontakt belönas. Ibörjan fortsatte han bara att gå och lukta i marken. Jag gjorde det lite enklare och satte mig på huk, fortfarande vänd bort. Då förstod han att det var något och kom fram till mig - fick beröm. Sen gick det mycket bättre, men jag kunde inte stå upp helt bortvänd. Får fortsätta öva detta på måndag.

Winston, och jag också, var på gosehumör idag så det blev en del gos också. Och jag fick en massa blöta pussar i ansiktet. Det var så rolgit, för han var gladare än någonsin när jag kom denna gången. Pep, gnydde och klättrade upp på mig för att pussas. Han är för go.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0