Winston 20/9-10

På väg till Håkansporp började regna lite mer och dessutom blåsa, i motvind, givetvis. Mina bommulstights var snart blöta men inte förrän Wisnton och jag gått ut på gatan började det regna mer rejäla droppar. Min jacka som för 3 år sedan slutade avvisa vatten, och för 2 år sedan istället började suga åt sig vatten, var hyfsat genomblöt. Mina skor som även dem tagit efter jackans exempel att suga åt sig vatten började också så smått att dränkas.

Winston verkade inte bry sig så mycket om regnet. Och inte jag heller faktiskt. Mina nerver var rätt tålmodiga idag, trots att jag inte sovit mer än tre timmar. Efter att ha följt hela valvakan lyckades jag inte somna. Klockan 04 gick jag upp och stoppade i mig lite sömntabletter vilket tydligen gjorde susen när de äntligen verkade.

Vi gjorde inga avvancerade kontaktövningar idag. Varje gång jag rörde mig kände jag vattnet tränga in till huden. Och så kom jag på att jag hade min mobil, min ipod och en vattenpöl i fickan. Jag stoppade teknologin i en bajspåse. Vid det här laget hade vi redan träffat husse i bilen och överräckt nycklarna han behövde för att komma in då han glömt sin på jobbet. Winston bajsade ett par små kluttar.

Efter ett tag var vi tillbaka i huset och den blöta hunden fick en omgång med handduken. Snart satt jag på cyklen och trampade som en galning i en motvind full av vatten. Typ som att cykla upp för ett vattenfall skulle jag tro. Nu måste jag göra slag i sak (säger man så?) och köpa de där regnkläderna jag pratat om i ett år sedan jag började med denna udda sysselsättning- dränka mig själv, som en dog walker utan regnkläder naturligtvis gör när det regnar. När jag väl var hemma rann det vatten ner för mina armar, det bubblade i skorna när jag gick och vätskehalten i min kropp har nog aldrig varit högre. Men det är roligt när vardagen blir lite galen. Och så har man ju något att skriva om här på loggen med, det är kul.

Ses på onsdag Winston!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0