Winston 8/9-10

Kom strax efter 12, det såg inte ut att vara någon hemma så jag låste upp. Winston pep på andra sidan den vita innerdörren och när jag öppnade pep han in och klättrade upp för att hälsa. Rätt som det var när han pussade mig i ansiktet fnös han till och jag fick världens nys rakt i ansiktet, tack Winston. Vi tog på koppel och la bajspåsar i fickan och sedan stack vi ut.

Vi träffade ridgebacken igen och denna gången hälsade dem. Winston la sig undergivet på rygg en stund. Önskar att mina hundar kunde göra det också. Det är så läskigt att ha dominnanta hundar, man vet aldrig när de ska hamna i slagsmål. En lurvig schauzer kom också förbi då och hälsade lite försiktigt.

Winston bajsade en liten hög. Inga godisar idag så det blev inga övningar men han är jätte bra med ögonkontakten nu i allfall. Det är stor skilldnad ifrån de första promenaderna när han var helt inne i sin värld. Fast det är han fortfarande, bara det att han kan slita sig då och då för att checka om det vankas godis. Men ändå.

Sen var vi hemma igen. Och jag tog ett par foton när jag ändå hade kameran med mig. Jag la de nya kontrakten i trappan så att husse och matte kan skriva på de. Sen lämnade jag Håkanstorp för denna vecka. Igår kunde jag av någon oklar anledning inte komma in på internet så jag kunde inte uppdatera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0